0040 744 629018

SIGURANȚĂ

Procedura de încarcare a autovehiculelor defecte

Se constată starea vehiculului accidentat sau defect dacă nu este accidentat și nu necesită lucrari auxiliare pentru încarcare. Se va asigura drumul cu jaloane, lumini și se va dirija traficul. În continuare aliniem platforma de remorcare cu vehiculul accidentat, de preferat se va încărca vehiculul accidentat cu fața, pentru o mai bună distribuție a greutății pe ambele axe ale autoutilitarei de asistență rutieră, dar aceasta depinde modul în care se poate încărca și descărca mai ușor. De obicei vehiculul accidentat se încarcă în așa fel încât partea accidentată să rămână pe capatul platformei astfel încât să poată fi descarcată mai ușor. În cazul unor masini accidentate grav, care trebuie trase și nu rulate pe rotiile proprii, sau vehicule mai grele, se poate folosi un scripete pentru mărirea forței troliului. După alinierea platformei aceasta se basculează până la pământ,  se întinde cablul troliului și se prinde de vehiculul avariat. Se asigură că frâna de mână nu este acționată și cutia de viteze este pe poziția neutră. Este indicat să se verifice încă o dată starea platformei și autovehiculului pentru a evita orice neplăceri și apoi se poate tracta autovehiculul pe platformă. Se procedează la ancorarea autovehiculului înainte de a îndrepta platforma. Asigurați frâna de mână a vehiculului și apoi se ridică platforma în poziția de transportare. Înainte de transport se decuplează pompa hidraulică, care în multe din cazuri este acționată de o treaptă specială a cutiei de viteze.

Măsurile de siguranță și de protecția muncii sunt urmatoarele:

În primul rând autoutilitara de asistență rutieră trebuie să fie dotată cu lumini galbene intermintente care se pun în funcțiune doar în momentul încărcării autovehiculului avariat sau când se transportă gabarit depașit. Înainte de încarcarea mașinii defecte se procedează la semnalizarea zonei de lucru cu jaloane, lumini sau triunghiuri reflectorizante. Cel mai indicat este ca un organ de poliție rutieră să dirijeze traficul pe porțiunea de drum circulat, dar dacă acest lucru nu este posibil se va dirija de catre copilot sau de altcineva, dar cu condiția să poarte echipament specific și anume vesta reflectorizantă și bagheta reflectorizantă.

Agentul de asistență rutieră va purta întotdeauna în timpul muncii mănuși de protecție și echipament adecvat reflectorizant, salopetă sau pantaloni pentru a se proteja de eventualele accidente.

Agentul se va asigura că pe timpul manipulării vehiculului avariat persoanele neautorizate să stea la o distanță sigura de acesta, pentru a se evita eventuale accidente.

La prinderea cablului troliului de vehiculul avariat este important a nu se improviza diferite ancorări periculoase de bare de direcție, brațe și alte elemente care s-ar putea rupe la forța de tragere. Totdeauna este indicat să se utilizeze cârligul fabricantului sau șurubul de remorcare. În cazul în care acestea nu exista se va prinde cablul troliului de un element rigid de rezistență.

 Rularea troliului înapoi, adica tragerea vehiculului avariat pe platforma, se va face treptat verificând intotdeauna ca nu cumva părți din vehiculul avariat să agațe în platforma sau în asfalt, producând astfel ruperea cablului și posibil accidente nedorite.

Se verifică întotdeauna chingile înainte de ancorare. Acestea trebuie să fie în stare impecabilă, fară rupturi sau să nu fie sfâșiate în unele părți. Acestea pot produce ruperea chingilor și în consecință vehiculul accidentat nu mai este ancorat pe platformă.

În timpul transportului vehiculului accidentat, trebuie să se conducă cu grijă, să se evite frânările bruște, a se avea in vedere că centrul de greutate al autoutilitarei s-a schimbat, mai ales la transportul de microbuze și alte autoutilitare înalte. În curbele mai mari se pot produce balansări și poate duce la pierderea controlului volanului dacă se circula cu o viteză neadecvată.